Twee grote bonte spechten in de Peel

Het is brrrr.. koud nu.
Ik heb twee truien aan en het zint me niks.
Ik vind het tijd voor 23 graden, zon, en heel veel vlinders, maar de komende dagen zit dat er volgens de weerberichten niet in.
Begin april was het wel al heel lekker weer. Ik trok toen onder een blauwe lucht met maar een paar wolkjes de Peel in.

Het was een heerlijke wandeling waarbij mijn oog viel op een prachtige krentenboom, die heel mooi in bloei stond.

Even daarvoor had ik een atalanta zien snoepen van bloeiende wilgenkatjes.

In de Peel kan ik al wandelend heerlijk wegdromen. Vaak kijkend naar de weidse uitzichten, maar deze keer deed een doorkijkje tussen katjes van een berk mij even stilstaan en mijmeren.

Ook verkrijgbaar in mijn shop.

De stilte in het gebied werd niet ver voorbij deze boom onderbroken door twee grote bonte spechten die heel druk met elkaar in de weer waren. Ik vond het geweldig! Doordat ze zo met elkaar bezig waren, zagen ze mij niet en kreeg ik de kans om met een macro lens foto’s van ze te maken. Het was fantastisch ze voor de lens te krijgen en ze goed te kunnen bekijken. Prachtige vogels vind ik het.

Wat een belevenis hè!
Twee bonten spechten in een boom!
En ik zag ze later achter elkaar vliegend van boom naar boom gaan.
Ik vond het echt heel gaaf.

Mijn wandeling eindigde in de vlindertuin van Nationaal Park De Grote Peel.
Inmiddels waren er meer wolken komen opzetten, dus zo nu en dan moest ik even wachten op de zon. Nu ja, moeten. Ik deed dat graag! Want als de zon scheen, verschenen ook de bijen en vlinders. En zoals jullie inmiddels wel weten, maken die mij altijd extra blij.

 

5 gedachtes over “Twee grote bonte spechten in de Peel

  1. Twee spechten tegelijk is al bijzonder, maar kennelijk zaten ze ook nog eens vrij dichtbij, want een specht met een macrolens fotograferen is mij nog nooit gelukt!
    Groet, Dick

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie